Dustin Kidd

 iro-pen

Dustin Kidd (講師)

  

 

自己紹介・アピール

Hello, I’m Dustin Kidd. I’m from the Pacific Northwest region of the USA. I’ve been interested in other countries, other cultures, and other languages for as long as I can remember. I studied at Shimane University as an exchange student for a year, from 1998 to 1999. I also got my Master’s Degree from the Faculty of Education in 2017. 
I have been living in Japan since 2000, and most of that time has been in Shimane Prefecture. I started teaching here at the Faculty of Education at Shimane University full-time in October of 2022. In my free time, I enjoy traveling around, visiting new places, and learning new things. I always look forward to meeting new students and sharing with them the joys of teaching and learning, as well as how fun and interesting languages are.

教育・指導分野

学 部:英語科教育専攻
大学院:教育学研究科(教職大学院)兼任教員

専門分野およびキーワード

異文化理解、CLIL

現在の研究分野・テーマ

My current field of study is International Understanding, and I have been conducting research on short-term international exchange programs. My Master’s thesis was focused on a teaching method known as CLIL (Content and Language Integrated Learning 内容言語統合型学習). I hope to expand my research into both CLIL and local opportunities for intercultural understanding, both inside and outside of the classroom. 

最近の研究成果 

  • Matsue Castle Bilingual Guide(英訳、江友、2022年3月、改訂版2023年3月)
  • 小泉八雲の足跡探訪‐松江・出雲・隠岐諸島の旅 ‐(Following Lafcadio Hearn's Footsteps - A Journey through Matsue, Izumo, and the Oki Islands –)(共著と英訳、島根半島四十二浦巡り再発見研究会、2019年3月)
  • ABCs of Shimane(共著、島根県立大学短期大学部松江キャンパス、2017年3月)
  • 「お~い、元気か!?」(単著、島根日日新聞社、2008年9月)
  • A Memorandum Regarding the State of Support for Day Care Centers Following a Heavy Rainfall Disaster (2)(保育所への豪雨災害後の支援の在り方についての覚書(2))(共著、島根県立大学 松江キャンパス研究紀要 第61号(109~116頁)、2022年2月)
  • コロナと学生 ~総合文化学科の学生意識調査~(単著、島根県立大学 松江キャンパス 人間と文化 第4号(154~173頁)、2021年3月)
  • A Memorandum Regarding the State of Support for Day Care Centers Following a Heavy Rainfall Disaster(保育所への豪雨災害後の支援の在り方についての覚書)(共著、島根県立大学 松江キャンパス研究紀要 第60号(129~136頁)、2021年2月)
  • 日本国内で出版されたひきこもりに関する書籍タイトルの分析からみた書籍の内容の傾向:ひきこもりと不登校の関係性(The Trends of Composition Content of Publications as Seen through an Analysis of Title of Books Published in Japan Regarding Hikikomori (Withdrawal from Society): The Relationship between Hikikomori and Futoukou (School Non-Attendance))(共著、新見公立大学紀要 第42巻(1) pp. 73−80, 2021年12月)
  • 日本国内で出版された不登校に関する書籍のタイトルの分析にみる書籍の構成内容の傾向(The Trends of Composition Content of Publications as Seen through an Analysis of Titles of Books Published in Japan Regarding Futoukou (School Non-Attendance))(共著、新見公立大学紀要 第41巻 pp. 111−116, 2020年12月)
  • The Former JR Sanko Line: A New Kind of Amusement Park - A Report on Utilization and Succession of Natural and Cultural Resources -(旧JR三江線:新たな遊園地 -地域資源の継承についての報告-)(単著、島根県立大学 松江キャンパス 人間と文化 第3号(175~184頁)、2020年3月)
  • A Survey Report on How Intercultural Exchange Affects Students’ Perceptions of Japan(異文化交流が学生の日本の見方へ及ぼす影響の調査報告)(単著、島根県立大学短期大学部 松江キャンパス研究紀要 第53号(137~146頁)、2015年3月)

担当授業

学部: 異文化理解A:異文化の交流と理解、異文化理解B:異文化理解研究、英語コミュニケーションAI:英会話、英語コミュニケーションAII:英会話、英語コミュニケーションAIII:英会話、英語コミュニケーションAIV:英会話、英語コミュニケーションBIV:英作文
大学院: 英語科の教育素材の研究と新しい教材開発

最近の社会的活動・地域貢献活動

奥出雲町の世界農業遺産申請の英訳、松江城バイリンガルガイドの英訳、観光庁多言語解説整備支援授業の内容監修者(石見銀山、中海・宍道湖圏域)、隠岐インフラストラクチャーガイド編集委員、出雲大社國學館非常勤講師

メールアドレス

  d-kidd-kyouiku@ (@の後に edu.shimane-u.ac.jp を付けて送信してください)